Skip to content

Οι εξετάσεις στα σχολεία της Ευρώπης

03/01/2009

Πηγή : Τμήμα Ποιότητας της Εκπαίδευσης

» Στις περισσότερες χώρες διενεργούνται εξωτερικά καθοριζόμενες εξετάσεις στο τέλος της μετα-υποχρεωτικής γενικής εκπαίδευσης [Δανία, Φινλανδία, Γαλλία, Γερμανία (Βαυαρία), Ιρλανδία, Ιταλία, Λουξεμβούργο, Ολλανδία, Νορβηγία, Πορτογαλία, Ελλάδα, Ισλανδία, και Ηνωμένο Βασίλειο].

Εσωτερικά καθοριζόμενες  εξετάσεις σε αυτό το επίπεδο διενεργούνται στην Αυστρία, το Βέλγιο (Φλαμανδική και Γαλλική Κοινότητα), τη Γερμανία (Βόρεια Ρηνανία-Βεστφαλία), το Λιχτενστάιν και την Ισπανία. Στη Σουηδία, υπάρχουν εξωτερικοί φορείς που προετοιμάζουν τεστ τα οποία χρησιμοποιούν οι εκπαιδευτικοί προκειμένου να αξιολογήσουν την επίδοση των μαθητών. Στην Αυστρία, το Λιχτενστάιν και τη Βόρεια Ρηνανία – Βεστφαλία, τα θέματα των εξετάσεων ορίζονται από τους εκπαιδευτικούς του σχολείου αλλά υπόκεινται στην έγκριση των  αρμοδίων αρχών. Μπορεί κατά συνέπεια να θεωρηθεί ότι είναι «εξωτερικά επικυρωμένα» σε αντίθεση με τις άλλες χώρες στις οποίες τα θέματα των εξετάσεων επιλέγονται στο επίπεδο του σχολείου.

ΠΙΝΑΚΑΣ 1.  Μορφές γραπτών εξετάσεων στο τέλος της μετα-υποχρεωτικής γενικής εκπαίδευσης

Είδος εξέτασης Χώρα (1)
Εξωτερικά καθοριζόμενες Δανία, Φινλανδία, Γαλλία, Γερμανία (Βαυαρία), Ιρλανδία, Ιταλία, Ολλανδία (2), Πορτογαλία, Λουξεμβούργο, Ηνωμένο Βασίλειο (Αγγλία, Ουαλία Β. Ιρλανδία και Σκωτία), Νορβηγία (3), Ελλάδα (4), Ισλανδία (5)
Εσωτερικά καθοριζόμενες, εγκεκριμένες εξωτερικά Γερμανία (Βόρεια Ρηνανία-Βεστφαλία), Λιχτενστάιν, Αυστρία
Εσωτερικά καθοριζόμενες Βέλγιο (Φλαμανδική Κοινότητα), Βέλγιο (Γαλλική Κοινότητα), Ισπανία
Καμία: οι βαθμοί δίνονται στο τέλος κάθε κύκλου μαθημάτων Σουηδία

(1)        Σε ορισμένες χώρες, τα αποτελέσματα των εξωτερικών εξετάσεων συμψηφίζονται με αυτά των εσωτερικών εξετάσεων /ενδοσχολικής αξιολόγησης.

(2)        Από το 1999 υπάρχουν και εσωτερικές εξετάσεις στο επίπεδο της σχολικής μονάδας.

(3)        Στη Νορβηγία, μόνο ένα τυχαίο δείγμα μαθητών επιλέγεται για να συμμετάσχει στις εξωτερικές εξετάσεις.

(4)        Η Ελλάδα ανήκει στην κατηγορία των χωρών στις οποίες τα αποτελέσματα των εξωτερικών εξετάσεων συμψηφίζονται με αυτά των εσωτερικών εξετάσεων.

(5)      Σύμφωνα με νόμο του 1996 που αφορά την ανώτερη δευτεροβάθμια εκπαίδευση οι εισαγωγικές εξετάσεις για τα Πανεπιστήμια γίνονται σε εθνικό επίπεδο και για συγκεκριμένα μαθήματα. Η ρύθμιση αυτή θα τεθεί σε εφαρμογή από το ακαδημαϊκό έτος 2003-2004. Μέχρι πρότινος οι εξετάσεις στην Ισλανδία ήταν εσωτερικά καθοριζόμενες.

3. Αρμοδιότητα για τις εξετάσεις

Εξετάσεις στο τέλος της μετα-υποχρεωτικής γενικής εκπαίδευσης διενεργούνται σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης (εκτός από τη Σουηδία). Το ισχύον καθεστώς όσον αφορά τα αρμόδια όργανα που είναι υπεύθυνα για τη διεξαγωγή των εξετάσεων διαφέρει από χώρα σε χώρα, όπως διαπιστώνεται από τα στοιχεία του Πίνακα 2. Στις περισσότερες χώρες τα θέματα των εξετάσεων ορίζονται εξωτερικά και μόνο σε ένα μικρό αριθμό χωρών ορίζονται εσωτερικά. Σε κάποιες από αυτές ωστόσο, τα θέματα των εξετάσεων εγκρίνονται και από τις αρμόδιες αρχές, ενώ στις υπόλοιπες η ευθύνη για την όλη διαδικασία ανήκει εξολοκλήρου στο σχολείο.

ΠΙΝΑΚΑΣ 2.  Ποιος ορίζει τα θέματα και ποιος βαθμολογεί στις εξετάσεις

Χώρα Υπεύθυνοι για τη διεξαγωγή των εξετάσεων είναι … Ευθύνη για τη βαθμολόγηση (εσωτερική /εξωτερική) έχουν…
Αυστρία Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου ορίζουν τα θέματα των εξετάσεων τα οποία εγκρίνονται από το επαρχιακό σχολικό συμβούλιο. Ο εξεταστής-εκπαιδευτικός εισηγείται

τη βαθμολογία  του μαθητή στο σχολικό συμβούλιο το οποίο αποτελείται απ’ όλους τους διδάσκοντες εκπαιδευτικούς που εμπλέκονται στη διαδικασία των εξετάσεων. Στο σχολικό συμβούλιο προεδρεύει ένας επιθεωρητής ή ένα στέλεχος του Υπουργείου (εσωτερική και εξωτερική)

Βέλγιο Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου. Οι βαθμοί επικυρώνονται από το συμβούλιο καθηγητών της τάξης υπό την εποπτεία του διευθυντή του σχολείου (εσωτερική)
Γερμανία (Βαυαρία) Το Υπουργείο Παιδείας Εποπτεύεται από το Υπουργείο (εσωτερική και εξωτερική)
Γερμανία (Β. Ρηνανία-  Βεστφαλία) Οι εκπαιδευτικοί ορίζουν τα θέματα των εξετάσεων τα οποία εγκρίνονται από το περιφερειακό συμβούλιο Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου, αλλά  υπάρχει και εξωτερική εποπτεία (εσωτερική και εξωτερική)
Δανία Το Υπουργείο Παιδείας Δύο εξωτερικοί εξεταστές που έχουν οριστεί από το Υπουργείο (εξωτερική)
Ισπανία Εκπαιδευτικοί του σχολείου με την καθοδήγηση του Τμήματος Συμβουλευτικής Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου (εσωτερική)
Φινλανδία Η Επιτροπή Εισαγωγικών Εξετάσεων (Matriculation Examination Board) Η Επιτροπή Εισαγωγικών Εξετάσεων (εξωτερική)
Γαλλία Το σύνολο των Acadιmies Το Υπουργείο Παιδείας έχει κυρίαρχο ρόλο (εξωτερική)
Ελλάδα Υπουργείο Παιδείας (Επιτροπή Πανελλαδικών Εξετάσεων) και οι εκπαιδευτικοί στο σχολείο (1) Δύο εξωτερικοί βαθμολογητές. Για τα ενδοσχολικά εξεταζόμενα μαθήματα υπεύθυνοι για τα θέματα και τη βαθμολόγηση είναι οι εκπαιδευτικοί των σχολείων (εσωτερική και εξωτερική)
Ιρλανδία Εξεταστικός τομέας του τμήματος Εκπαίδευσης Βαθμολογείται κεντρικά από τον εξεταστικό τομέα του τμήματος Εκπαίδευσης.
Ισλανδία Εξεταστικός τομέας του τμήματος  Εκπαίδευσης Βαθμολογείται κεντρικά από τον εξεταστικό τομέα του τμήματος Εκπαίδευσης.
Ιταλία Το Υπουργείο Παιδείας

Εσωτερική Εξεταστική επιτροπή για το quizzone (διεπιστημονικό διαγώνισμα)

Η Επιτροπή εξετάσεων ορίζεται από το Υπουργείο Παιδείας και αποτελείται από τον πρόεδρο, ο οποίος είναι καθηγητής πανεπιστημίου, τον διευθυντή ή έναν εκπαιδευτικό σχολείου ιδίου τύπου και 8 μέλη εκ των οποίων τα μισά ανήκουν στο προσωπικό του σχολείου και τα άλλα μισά είναι εξωτερικοί εξεταστές (εσωτερική και εξωτερική). Η Εξεταστική επιτροπή είναι εσωτερική με εξωτερικό πρόεδρο για το quizzone (διεπιστημονικό διαγώνισμα).
Λιχτενστάιν Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου σύμφωνα με τα κριτήρια που καθορίζονται από τις αρμόδιες εθνικές Αυστριακές και Ελβετικές αρχές (εσωτερική και εξωτερική)
Λουξεμβούργο Το Υπουργείο Παιδείας Τα γραπτά βαθμολογούνται κατ’ αρχήν από το σχολείο και μετά στέλνονται για εξωτερικό έλεγχο σε δύο άλλα σχολεία (εσωτερική και εξωτερική).
Ολλανδία Σχολικές και Κρατικές Αρχές (3) Εκπαιδευτικοί του σχολείου (εσωτερική) και για τις εξωτερικές εξετάσεις ένας εκπαιδευτικός του σχολείου και ένας «εξωτερικός» εκπαιδευτικός (εσωτερική και εξωτερική)
Νορβηγία Δημόσιες Εξεταστικές Επιτροπές Αξιολογούνται κεντρικά από ομάδες έμπειρων εκπαιδευτικών (εξωτερική)
Πορτογαλία Το Υπουργείο Παιδείας Βαθμολογούνται από εκπαιδευτικούς άλλων σχολείων σύμφωνα με κριτήρια που έχει ορίσει το Υπουργείο Παιδείας (εξωτερική)
Σουηδία Οι εκπαιδευτικοί Οι εκπαιδευτικοί στο σχολείο (εσωτερική)
Ηνωμένο Βασίλειο (Αγγλία, Ουαλία και Β. Ιρλανδία) Ανεξάρτητες Εξεταστικές Επιτροπές Εξεταστικές Επιτροπές (εξωτερική) και βαθμολόγηση της σχολικής επίδοσης από τους εκπαιδευτικούς του σχολείου υπό την εποπτεία της εξεταστικής επιτροπής (εσωτερική και εξωτερική)
Ηνωμένο Βασίλειο (Σκωτία) Αρχή Πιστοποίησης Τίτλων Σπουδών  Σκωτίας (SQA) (4) Αρχή Πιστοποίησης Τίτλων Σπουδών  Σκωτίας (SQA) και αξιολόγηση της σχολικής εργασίας του μαθητή υπό την εποπτεία της SQA (εσωτερική και εξωτερική)

(1)     Υπάρχουν εσωτερικές και εξωτερικές εξετάσεις.

(2)     Υπάρχουν εξωτερικές και εσωτερικές εξετάσεις στην Ολλανδία.

(3)     Το πρώην επονομαζόμενο Συμβούλιο Εξετάσεων της Σκωτίας (Scottish Examination Board).

4. Βαθμολόγηση

Στον Πίνακα 3 παρουσιάζονται ταξινομημένες οι κλίμακες που χρησιμοποιούνται για την βαθμολόγηση των γραπτών εξετάσεων που διενεργούνται στο τέλος της ανώτερης γενικής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

ΠΙΝΑΚΑΣ 3.  Η βαθμολογία στο τέλος της μετα-υποχρεωτικής εκπαίδευσης

Χώρες

Εξέταση/Τίτλος

Βαθμοί στην κλίμακα

Σχόλια

Αυστρία Reifeprűfungs zeugnis 1 έως 5 (χαμηλός) Πολύ καλά, καλά, ικανοποιητικά, επαρκής, ανεπαρκής (το 5 σε μία ή δύο γραπτές εξετάσεις μπορεί να συμψηφιστεί με μια πρόσθετη προφορική εξέταση).
Βέλγιο (Φλαμανδική Κοινότητα) Diploma van Secundair Onderwijs Η προαγωγή ή όχι εναπόκειται στη διακριτική ευχέρεια του σχολείου.
Βέλγιο (Γαλλική  Κοινότητα) Upper Secondary Education Certificate Η βάση είναι το 50%.
Γερμανία (Βαυαρία) Abitur 1 έως 6 (χαμηλός) Πολύ καλά, καλά, ικανοποιητικά, επαρκής, ανεπαρκής, πολύ αδύνατος (το 4 αποτελεί τη βάση) (χρησιμοποιούνται δεκαδικά ψηφία)
Γερμανία (Β. Ρηνανία-  Βεστφαλία) Abitur 1 έως 6 (χαμηλός) Πολύ καλά, καλά, ικανοποιητικά, επαρκής, ανεπαρκής, πολύ αδύνατος (το 4 αποτελεί τη βάση) (χρησιμοποιούνται δεκαδικά ψηφία).
Δανία Studentereksamen 0 έως 13 Οι βαθμοί έχουν ως εξής: 0, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13 (βάση ο βαθμός 6 και για την προαγωγή στην επόμενη τάξη και στις εξετάσεις).
Ισπανία Bachillerato 1 έως 10 (υψηλός) Η βάση είναι το 5.
Φινλανδία Matriculation 0 έως 7 L (7), E (6), M(5),C(4), B(3), A(2), I(0) (το 0 -με άριστα το 7- ισοδυναμεί με  αποτυχία (I))
Γαλλία Baccalaurιat 0 έως 20 Ο μέσος όρος 10 (με άριστα το 20) αποτελεί τη βάση (χρησιμοποιούνται δεκαδικά ψηφία).
Ελλάδα Απολυτήριο Ενιαίου Λυκείου 0 έως 20 Άριστα (18,1-20), Λίαν Καλώς (16,1-18), Καλώς (13,1-16), Σχεδόν Καλώς (9,5-13), Ανεπαρκώς (5,1-9,4) και Κακώς (0-5). Η βάση είναι το 9,5.
Ιρλανδία Πιστοποιητικό Αποφοίτησης (Μέσο και Ανώτερο επίπεδο) 14 A1, A2, B1, B2, B3, C1, C2, C3, D1, D2, D3, E, F, NG (δεν βαθμολογείται).
Ισλανδία Samrζmd lokaprσf 1 έως 10 Η βάση είναι το 5.
Ιταλία Esame di stato (1) 60 έως 100 Άριστα είναι το 100. Η βάση είναι το 60. Ο βαθμός αναλύεται ως εξής α) τρία γραπτά διαγωνίσματα με άριστα το 15 για το καθένα (βάση το 10), β)προφορικό διαγώνισμα με άριστα το 35 (βάση το 22) και γ) σχολική εργασία με άριστα το 20 (βάση το 8).
Λιχνεστάϊν Matura 1 έως 6 (υψηλός) Η βάση είναι το 4 και δεν επιτρέπεται η επίδοση του μαθητή να είναι μικρότερη του 4 σε 4 από τα 12 μαθήματα (χρησιμοποιούνται δεκαδικά ψηφία).
Λουξεμβούργο Examen de fin d΄ ιtudes secondaires 60 Για την προαγωγή είναι απαραίτητος μέσος όρος 30 (με άριστα το 60) (ικανοποιητικά, αρκετά καλά, καλά, πολύ καλά).
Ολλανδία VWO

Εξετάσεις Αποφοίτησης

10 1 (υπερβολικά αδύνατος) έως 10 (άριστα). Η βάση είναι το 6.
Νορβηγία Απολυτήριες εξετάσεις 7 Οι βαθμοί δίνονται σε κλίμακα από 0 (κατώτερος) έως 6 (υψηλότερος) (δεν χρησιμοποιούνται δεκαδικά ψηφία).
Πορτογαλία Εξωτερικές εξετάσεις 20 Για όλα τα μαθήματα του κύκλου σπουδών ο βαθμός 10 (με άριστα το 20) αποτελεί τη βάση.
Σουηδία Εσωτερικές 4 Επιτυχία στις εξετάσεις με διάκριση (MVG), Επιτυχία στις εξετάσεις με  βαθμολογία «λίαν καλώς» (VG), βάση (G), αποτυχία (IG).
Ηνωμένο Βασίλειο (Αγγλία, Ουαλία, και Β. Ιρλανδία) GCΕ A΄ level (Επίπεδο GCΕ A΄) 7 A, B, C, D, E, U (δεν βαθμολογείται).
Ηνωμένο Βασίλειο (Σκωτία) SCE Higher Grade (2) (SCE Υψηλότερη βαθμίδα) 5 A, B, C, D, χωρίς βαθμολόγηση.

(1)       Αντικατέστησε το Maturitΰ το 1999.

(2)     Ένα μικρό ποσοστό μαθητών παίρνει το Πιστοποιητικό SCE της εξαετούς φοίτησης (CSYS), το οποίο όμως δεν αποτελεί αντικείμενο της παρούσας μελέτης.

Όπως φαίνεται από τον Πίνακα 3, για τη βαθμολόγηση των γραπτών διαγωνισμάτων στο τέλος της μετα-υποχρεωτικής γενικής εκπαίδευσης χρησιμοποιούνται διαφορετικές κλίμακες βαθμολόγησης: αριθμητική κλίμακα, γράμματα της αλφαβήτου, λεκτικές περιγραφές κ.λπ.

Στη Φινλανδία υπάρχει μια επτάβαθμη αξιολογική κλίμακα: α) laudatur (L) («άριστα, με έπαινο») ισοδυναμεί με το βαθμό 7 β) eximia cum laude approbatur (E) («εισάγεται με εξαιρετικό έπαινο») ισοδυναμεί με το βαθμό 6, γ) magna cum laude approbatur (M) («εισάγεται με σχετικό έπαινο») ισοδυναμεί με το βαθμό 5, δ) cum laude approbatur (C) («εισάγεται με έπαινο») ισοδυναμεί με το βαθμό 4, ε) lubenter approbatur (B) («εισάγεται ικανοποιητικά») ισοδυναμεί με το βαθμό 3, στ) approbatur (A) («εισάγεται») ισοδυναμεί με το βαθμό 2, και ζ) improbatur (I) («απορρίπτεται») ισοδυναμεί με 0. Ο βαθμός eximia cum laude approbatur (E), 6 προστέθηκε για να γίνει πιο σαφής η διάκριση ανάμεσα στους καλύτερους υποψηφίους.

Στη Γαλλία, ο βαθμός που αντιστοιχεί στη βάση είναι το 10 (με άριστα το 20). Στη βαθμολόγηση χρησιμοποιούνται δεκαδικά ψηφία. Οι υποψήφιοι που βαθμολογούνται με το βαθμό 12 ή παραπάνω επιτυγχάνουν το «mention». Τα επίπεδα του «mention» είναι τρία: το «mention assez bien» ισοδυναμεί με γενικό μέσο όρο βαθμολογίας 12-14, το «mention bien» ισοδυναμεί με βαθμολογία 14-16, το «mention trθs bien» με βαθμολογία 16 και άνω. Οι μαθητές που αποτυγχάνουν στις εξετάσεις για το Baccalaurιat αλλά βαθμολογούνται με μέσο όρο 8 (με άριστα το 20) δικαιούνται ένα πιστοποιητικό αποφοίτησης από το δευτεροβάθμιο σχολείο (certificat de fin d΄ ιtudes secondaires). Το πιστοποιητικό αυτό δηλώνει ότι οι μαθητές έχουν ολοκληρώσει τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση αλλά δεν τους παρέχεται το δικαίωμα εισαγωγής στην ανώτερη εκπαίδευση. Στη Δανία υπάρχει μια δεκάβαθμη κλίμακα βαθμολόγησης ανάμεσα στο 0 και το 13 με τους παρακάτω βαθμούς: 0, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13.

Στη Γερμανία οι βαθμοί έχουν ως εξής: βαθμός 1 (15 έως 13 μονάδες), βαθμός 2 (12 έως 10 μονάδες), βαθμός 3 (9 έως 7 μονάδες),   βαθμός 4 (6 έως 4 μονάδες),   βαθμός 5 (3 έως 1 μονάδες),  βαθμός 6 (0 μονάδες). Στην Ιρλανδία υπάρχει μια δεκατετράβαθμη κλίμακα από το Α1 (90-100%) μέχρι το F(10-24%). Ο χαρακτηρισμός NG αντιστοιχεί σε ποσοστό κάτω του 10 %. Στην Αγγλία, Ουαλία και Β. Ιρλανδία οι εξετάσεις για το Γενικό Πιστοποιητικό Της Εκπαίδευσης Προχωρημένου Επιπέδου (GCE A level) έχουν μια εξάβαθμη κλίμακα: οι βαθμοί Α έως Ε θεωρούνται βαθμοί επιτυχίας, ενώ το U αντιστοιχεί με αποτυχία χωρίς βαθμολόγηση. Στη Σκωτία η επίδοση του μαθητή στο Πιστοποιητικό της Ανώτερης Εκπαιδευτικής Βαθμίδας (Scottish Certificate of Education Higher Grade ή Πιστοποιητικό της Εξαετούς Φοίτησης), το οποίο εκδίδεται από την Αρχή Πιστοποίησης Τίτλων Σπουδών της χώρας (Scottish Qualifications Authority) αναγράφεται Α, Β, C, D. Το Α αντιστοιχεί σε 70% ή περισσότερο, το Β αντιστοιχεί σε 60 έως 69%, και το C σε 50 έως 59 %, το οποίο αποτελεί τη βάση. Το D υποδηλώνει ότι ένας μαθητής δεν πέρασε τις εξετάσεις αλλά η βαθμολογία του κυμαίνεται ανάμεσα στο 40 και 49%. Δεν χορηγείται κανένας τίτλος όταν η βαθμολογία είναι χαμηλότερη. Στην περίπτωση αυτή δεν αναγράφεται βαθμολογία.

Οι βαθμοί που απαιτούνται για την επιτυχία στις εξετάσεις ποικίλουν από χώρα σε χώρα, όπως φαίνεται στον Πίνακα 3. Συνήθως η βάση είναι το 50% (Γαλλία, Ισλανδία, Λουξεμβούργο, Πορτογαλία, και Σκωτία). Υπάρχουν όμως περιπτώσεις χωρών που η βάση είναι υψηλότερη του 50% (π.χ. Ιταλία, Ολλανδία) ή χαμηλότερη του 50% (π.χ. Ιρλανδία).

Σε κάποιες χώρες δεν αναγράφεται γενικός βαθμός, αλλά η βαθμολογία που δίνεται αφορά μεμονωμένα μαθήματα (π.χ. Ιρλανδία, Ηνωμένο Βασίλειο). Σε κάποιες άλλες χώρες αν και χορηγούνται ξεχωριστοί βαθμοί για τα διάφορα μαθήματα ή για τις εξετάσεις, υπολογίζεται και ένας γενικός βαθμός (π.χ. Αυστρία, Γαλλία, Γερμανία). Υπάρχουν επίσης χώρες στις οποίες ένας αντισταθμιστικός μηχανισμός μπορεί να επιτρέψει στους μαθητές που αποτυγχάνουν σε κάποια μαθήματα να θεωρηθούν επιτυχόντες (π.χ. στην Αυστρία, ένας βαθμός 5 σε ένα ή δύο γραπτά διαγωνίσματα μπορεί να συμψηφιστεί με ένα βαθμό τουλάχιστον 3 στις προφορικές εξετάσεις).

Δεν υπάρχουν εξωτερικά καθοριζόμενες ή εξωτερικά εγκεκριμένες εξετάσεις στο Βέλγιο, την Ισπανία ή τη Σουηδία στο τέλος της μετα-υποχρεωτικής γενικής εκπαίδευσης.

5. Χώρες με εξωτερικά καθοριζόμενες εξετάσεις/εξωτερικά επικυρωμένες εξετάσεις

Στη συνέχεια αντικείμενο μελέτης θα αποτελέσουν οι γραπτές εξετάσεις στο τέλος της μετα-υποχρεωτικής εκπαίδευσης στις χώρες που είναι εξωτερικές ή εξωτερικά εγκεκριμένες. Ο αριθμός των μαθημάτων στα οποία εξετάζονται οι μαθητές ποικίλει από χώρα σε χώρα. Ο παρακάτω κατάλογος δεν είναι πλήρης, αλλά στην Ιταλία οι μαθητές εξετάζονται γραπτά σε δύο μαθήματα, στη Γερμανία σε τρία, στο Ηνωμένο Βασίλειο (Αγγλία, Ουαλία και Βόρεια Ιρλανδία) κυρίως σε τρία, στην Αυστρία σε τρία ή τέσσερα, στο Λιχτενστάιν σε πέντε, στην Σκωτία κυρίως σε πέντε, στην Ιρλανδία σε πέντε τουλάχιστον. Στις υπόλοιπες χώρες υπάρχει ένας μεγαλύτερος αριθμός γραπτών εξετάσεων -μεταξύ έξι και οκτώ. Αυτό συμβαίνει στην Ολλανδία, την Πορτογαλία, το Λουξεμβούργο και τη Γαλλία.

Αν και το αντικείμενο μελέτης αφορά κυρίως τις γραπτές εξετάσεις θα πρέπει να αναφερθεί ότι σε αρκετές χώρες υπάρχουν και προφορικές εξετάσεις. Στις αγγλόφωνες χώρες υπάρχουν προφορικές εξετάσεις μόνο για τις ξένες γλώσσες. Σε άλλες χώρες -κυρίως στις γερμανόφωνες – υπάρχουν προφορικές εξετάσεις σε κάποια μαθήματα οι οποίες αντικαθιστούν τις γραπτές (π.χ. υπάρχουν μόνο προφορικές εξετάσεις στο μάθημα της Χημείας στην Αυστρία).  Στη Γαλλία και το Λουξεμβούργο υπάρχουν και προφορικές εξετάσεις για την αξιολόγηση του μαθητή σε ορισμένα μαθήματα, ενώ στη Νορβηγία επιλέγεται τυχαία ένας αριθμός μαθητών για να εξεταστεί προφορικά σε συγκεκριμένα μαθήματα. Ο Πίνακας 4 παρουσιάζει στοιχεία σχετικά με το καθεστώς που ισχύει στις χώρες που έχουν εξωτερικές ή εξωτερικά εγκεκριμένες εξετάσεις όσον αφορά τις προφορικές εξετάσεις. «

———————————————————————————————————————

Η σύνταξη της μελέτης έγινε από το Τμήμα Ποιότητας της Εκπαίδευσης με την επιστημονική εποπτεία του κ. Σ. Ν. Αλαχιώτη, Προέδρου του Π.Ι. και τον συντονισμό της κ. Ελένης Καρατζιά-Σταυλιώτη, Λέκτορα του Παιδαγωγικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Πατρών και του κ. Γεωργίου Σκαλιάπα, Συμβούλου του Π.Ι. και Αναπληρωτή Προέδρου του Τμήματος Ποιότητας της Εκπαίδευσης. Στην ομάδα εργασίας έλαβαν μέρος: Αναστασία Αναστασάκη, Αναστασία Καραγεωργοπούλου, Χρυσούλα Κούτρα, Άννα Σιγανού, Ευστρατία Σοφού και Ιωάννης Τσιρίκος.

Advertisements

From → Μελέτες

2 Σχόλια
  1. Με γειά το μπλογκ. Πολύ χρήσιμο.

  2. Θέμης Λαζαρίδης

    Σε ευχαριστώ Θέμη, να είσαι καλά.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: